Ogólne warunki handlowe

Ogólne warunki handlowe dla osób niebędących konsumentami


1. Przedmiot modyfikacji

1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe regulują prawa i obowiązki kupującego oraz VYBO Electric a.s., tzw siedziba: Radlinského 18, 05201 Spišská Nová Ves, ID: 45537143, NIP: SK2023029822, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sąd Rejonowy Koszyce I., Wydział: Sa, sygn. akt 1689/V, – (zwana dalej „spółką VYBO Electric a.s.” lub po prostu „VYBO Electric”) przy zawieraniu umów zakupu za pośrednictwem sieci Internet, poprzez sklep internetowy znajdujący się pod adresem www.vyboelectric.pl.
1.2. Kupujący w rozumieniu niniejszej części Regulaminu oznacza przedsiębiorcę lub osoby niebędące konsumentami (zwany dalej „przedsiębiorcą”).
1.3. Przedsiębiorców w rozumieniu niniejszego Regulaminu
oznacza osobę zarejestrowaną w rejestrze handlowym; osoba prowadząca działalność gospodarczą w oparciu o licencję handlową; osoba wykonująca działalność gospodarczą na podstawie zezwolenia innego niż zezwolenie na prowadzenie działalności zgodnie z przepisami szczególnymi; osoba fizyczna prowadząca produkcję rolną i zarejestrowana zgodnie z art specjalny przepis.
1.4. Kupujący jako przedsiębiorca, składając zamówienie, podaje swoją firmę, siedzibę (miejsce prowadzenia działalności), numer dowodu osobistego, numer telefonu, kontakt e-mailowy osoby działającej w imieniu przedsiębiorcy.
1.5. Kupujący-przedsiębiorca przyjmuje do wiadomości, że warunki gwarancji oraz sama procedura reklamacyjna uregulowane w niniejszych Warunkach Handlowych mogą różnić się od tych zawartych w Warunkach Handlowych dla Konsumentów.
1.6. Strony umowy postanowiły, że wysyłając zamówienie do sprzedawcy, kupujący potwierdza, że ​​wyraża zgodę na to, aby niniejsze Ogólne warunki handlowe wraz z ich warunkami miały zastosowanie do wszystkich umów zakupu zawieranych na dowolnej stronie internetowej handlu elektronicznego prowadzonej przez sprzedającego, na na podstawie której sprzedawca dostarczy kupującemu towar prezentowany na danej stronie internetowej (zwaną dalej „Umową sprzedaży”) oraz wszelkim stosunkom pomiędzy sprzedającym a kupującym, powstałym w szczególności przy zawieraniu umowy sprzedaży oraz reklamując towar.
1.7. Ogólne warunki handlowe stanowią integralną część umowy kupna. W przypadku zawarcia przez sprzedającego i kupującego pisemnej umowy sprzedaży, w której uzgodnią warunki odmienne od ogólnych warunków handlowych, postanowienia umowy sprzedaży będą miały pierwszeństwo przed ogólnymi warunkami handlowymi.
1.8. Stosunki prawne pomiędzy sprzedającym a kupującym będącym przedsiębiorcą, nieuregulowane wyraźnie w niniejszych ogólnych warunkach handlowych lub umowie ramowej pomiędzy sprzedającym a kupującym, podlegają właściwym przepisom Kodeks handlowy.
1.9. Lista towarów znajdująca się na dowolnej witrynie handlu elektronicznego prowadzonej przez sprzedawcę jest katalogu normalnie dostarczanych towarów, a sprzedawca nie gwarantuje natychmiastowej dostępności wszystkich wystawionych towarów. Dostępność towaru zostanie potwierdzona kupującemu na podstawie zapytania kupującego

2. Sposób zawarcia umowy kupna

2.1. Do zawarcia umowy kupna dochodzi poprzez wiążące przyjęcie przez sprzedającego propozycji zawarcia umowy kupna przez kupującego w formie wiadomości e-mail od kupującego wysłanej do sprzedającego lub w formie formularza wypełnionego i przesłanego przez kupującego dnia stronie internetowej sprzedawcy lub w formie telefonicznego zamówienia złożonego przez kupującego sprzedającemu (zwanego dalej „zamówieniem”).
2.2. Wiążące przyjęcie zamówienia kupującego przez sprzedającego jest potwierdzeniem e-mailem wysłanym przez sprzedającego do kupującego o przyjęciu zamówienia po wcześniejszym przyjęciu zamówienia przez kupującego i po sprawdzeniu dostępności towaru, obowiązujących cen i żądany przez kupującego termin dostawy towaru, oznaczony jako „potwierdzenie zamówienia”. W przypadku stwierdzenia wyższej ceny, sprzedawca przed zatwierdzeniem zamówienia ma obowiązek zwrócić się do Klienta o zgodę na zmianę ceny zgodnie z aktualnym cennikiem. Jedynie poprzez wyrażenie przez Klienta zgody na zmianę ceny i późniejsze potwierdzenie (przyjęcie) zamówienia przez stronę sprzedającego, stosunek umowny uważa się za zawarty. Wszystkie ceny towarów i usług oraz wszystkie opłaty obowiązujące w sklepie internetowym podawane są z podatkiem VAT. Za wiążące przyjęcie zamówienia nie uważa się automatycznie realizowanego Powiadomienia o przyjęciu zamówienia do systemu elektronicznego Sprzedającego, które Kupujący otrzymuje na swój adres e-mail niezwłocznie po wysłaniu zamówienia; niniejsza informacja ma charakter wyłącznie informacyjny i ma na celu powiadomienie kupującego o otrzymaniu jego zamówienia. W razie potrzeby wszelkie dodatkowe informacje dotyczące złożonego zamówienia zostaną przesłane na adres e-mail kupującego.
2.3. Wiążące przyjęcie zamówienia zawiera w szczególności dane dotyczące nazwy i specyfikacji towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem umowy kupna, dalsze dane dotyczące ceny towaru lub innych usług, dane dotyczące terminu dostawy towaru, nazwę i dane o miejscu dostarczenia towaru oraz dane o cenie, warunkach, sposobie i terminie transportu towaru do uzgodnionego miejsca dostarczenia towaru dla kupującego, dane o sprzedającego (nazwa firmy, siedziba, numer identyfikacyjny, numer wpisu do rejestru handlowego itp.) lub inne dane.
2.4. Kupujący może w ciągu 24 godzin od dostarczenia zamówienia przesłać Sprzedającemu drogą e-mailową lub telefoniczną informację o rezygnacji z zamówienia. Kupujący ma obowiązek podać w zgłoszeniu o anulowaniu zamówienia imię i nazwisko, adres e-mail oraz opis zamawianego towaru. W przypadku rezygnacji z zamówienia, Sprzedawca nie pobiera od Kupującego żadnych opłat związanych z anulowaniem zamówienia. Jeżeli kupujący zapłacił sprzedającemu cenę zakupu lub jej część w terminie przed anulowaniem zamówienia, sprzedający zwróci już zapłaconą cenę zakupu lub jej część w terminie 14 dni od anulowania zamówienia przez przelewem na rachunek bankowy kupującego, chyba że strony umowy ustalą inny sposób zwrotu ceny nabycia.
2.5. Zgodnie z nowelizacją ustawy nr. 222/2004 Sb. o podatku od wartości dodanej nie jest możliwe od 1.1. 2013 o zmianę danych w już wystawionym dokumencie podatkowym (faktura). Dane w dokumencie podatkowym (fakturze) można zmienić tylko wtedy, gdy Klient nie otrzymał jeszcze towaru i nie zapłacił za niego.
2.6. W przypadku trwających promocji sprzedaż towarów na stronie internetowej sprzedawcy podlega obowiązującym warunkom danej promocji, oprócz niniejszych ogólnych warunków. Jeżeli kupujący zamówi towar z naruszeniem warunków danej promocji, sprzedawca ma prawo anulować zamówienie kupującego. O anulowaniu zamówienia Klient zostanie poinformowany e-mailem, a w przypadku zapłaty ceny zakupu lub jej części, środki zostaną mu zwrócone w ciągu 14 dni na wskazane przez niego konto, chyba że ustalono inaczej ze sprzedawcą.

3. Prawa i obowiązki sprzedawcy

3.1. Sprzedawca jest zobowiązany do:
a./ dostarczyć na podstawie zamówienia potwierdzonego kupującemu przez sprzedającego towar w uzgodnionej ilości, jakości i terminie oraz zapakować go lub wyposażyć do transportu w sposób niezbędny do jego zachowanie i ochrona,
b./ zapewnić, że dostarczony towar jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej
c./ przekazać kupującemu wraz z towarem najpóźniej w formie pisemnej lub elektronicznej wszystkie dokumenty niezbędne do przejęcia i używania towaru oraz inne dokumenty wymagane przez obowiązujące przepisy prawa przepisami (instrukcja w języku słowackim, dokument podatkowy).
3.2. Sprzedający ma prawo do należytej i terminowej zapłaty od kupującego ceny zakupu za dostarczony towar.
3.3. Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie, jeśli nie jest w stanie tego zrobić ze względu na wyczerpanie się zapasów lub niedostępność towaru dostarczyć towar kupującemu w terminie określonym w niniejszym regulaminie lub po cenie podanej w cenie internetowej sklepu, chyba że Klient wyrazi zgodę na alternatywny sposób dostawy. O anulowaniu zamówienia Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem, a w przypadku zapłaty ceny zakupu lub jej części, środki zostaną mu zwrócone w terminie 14 dni na wskazane przez niego konto, chyba że inaczej uzgodniono ze sprzedawcą.
3.4. Firma VYBO Electric a. z. zastrzega sobie prawo do sprawdzenia tożsamości kupującego lub osoby upoważnionej do odbioru towaru w przypadku gdy dostawa towaru ma charakter zakupu.

4. Prawa i obowiązki kupującego

4.1. Kupujący zobowiązany jest do:
a./przejąć zakupiony lub zamówiony towar,
b./ zapłacić sprzedającemu uzgodnioną cenę zakupu w uzgodnionym terminie włącznie koszt dostarczenia towaru,
c./nie szkodzić dobremu imieniu sprzedawcy,
d./ potwierdzić odbiór towaru w dowodzie dostawy swoim podpisem lub podpisem osoby przez niego upoważnionej osoby,
4.2. Kupujący ma prawo dostarczyć towar w ilości, jakości, terminie i miejscu uzgodnionym przez strony umowy wiążące przyjęcie zamówienia.

5. Warunki dostawy i płatności

5.1. Towar sprzedawany jest według wystawionych próbek, katalogów, kart typu i modeli sprzedawcy znajdujących się na stronie
witryna internetowa sprzedawcy.
5.2. Sprzedawca ma obowiązek zrealizować zamówienie kupującego i dostarczyć towar kupującemu w terminie 30 dni od dnia jego odbioru zamówienia kupującego złożone przez sprzedającego; kupujący akceptuje ten termin dostawy bez zastrzeżeń.
5.3. Kupujący ma obowiązek odebrać towar w miejscu wskazanym w przyjęciu zamówienia kupującego przez sprzedającego. W przypadku, gdy kupujący nie odbierze towaru w ciągu pięciu dni roboczych bez uprzedniego pisemnego odstąpienia od umowy po upływie terminu określonego w umowie kupna, wiążącej akceptacji, sprzedający ma prawo żądać odszkodowania poniesioną szkodę w wysokości rzeczywistych kosztów nieudanej próby doręczenia zamówienia. Po pięciu dni roboczych od dnia, w którym kupujący był zobowiązany do odbioru towaru, sprzedający ma prawo odstąpić od umowy kupna i sprzedawać towar osobie trzeciej.
5.4. Sprzedający ma prawo wezwać kupującego do przejęcia towaru przed upływem terminu uzgodnionego w umowie kupna.
5.5. Waga, wymiary i inne dane dotyczące towaru zawarte w katalogach, prospektach i innych dokumentach sprzedającego podane przez producenta mogą odbiegać od rzeczywistości o ± 20% wartości podanej.
5.6. Miejscem dostarczenia towaru jest miejsce wskazane w przyjęciu zamówienia przez Sprzedawcę, jeżeli strony umowy nie ustalą co do umowy sprzedaży w inny sposób.
5.7. W przypadku, gdy sprzedawca dostarczy towar kupującemu do miejsca wskazanego przez kupującego w umowie kupna, kupujący jest zobowiązany
do osobistego odbioru towaru lub zapewnienia odbioru towaru przez osobę, którą upoważnia w przypadku swojej nieobecności do odebranie towaru określonego w umowie kupna i podpisanie protokołu odbioru i przekazania towaru. Trzecia osoba uprawniony do odbioru towaru określonego w umowie kupna ma obowiązek przedstawić sprzedającemu oryginał lub kopię umowy kupna oraz dowód zapłaty za towar i pisemne pełnomocnictwo. Jeżeli konieczne jest powtórzenie dostawy towaru z z uwagi na nieobecność kupującego w miejscu określonym w umowie kupna, wszelkie powstałe w związku z tym koszty pokrywa kupujący, tj w szczególności wielokrotna dostawa towaru do miejsca przeznaczenia określonego w umowie kupna.
5.8. Kupujący ma obowiązek sprawdzić przesyłkę, czyli towar, a także jego opakowanie, niezwłocznie po dostawie. W takim razie kupujący stwierdzi, że towar lub opakowanie towaru jest uszkodzone mechanicznie, ma obowiązek powiadomić o tym przewoźnika i na swoje obecny w celu sprawdzenia stanu towaru. Jeżeli przy odbiorze towaru kupujący stwierdzi uszkodzenie towaru, kupujący jest zobowiązany zrobić to niezwłocznie przy odbiorze towaru sporządzić protokół dotyczący rozmiaru i charakteru uszkodzeń towaru (protokół szkody), którego prawidłowość zostanie potwierdzona przewoźnik. Na podstawie tak sporządzonej i dostarczonej sprzedającemu protokołu, sprzedawca może po zamknięciu reklamacji
przypadku z przewoźnikiem w celu usunięcia braków towaru, rabatu na towar oraz w przypadku nieodwracalnych wad towaru dostarczyć nowy towar kupującemu.
5.9. Po dostarczeniu przesyłki przez Pocztę Słowacką w przypadku wykrycia naruszenia lub uszkodzone opakowanie, uszkodzenie z utratą zawartości, zalecamy nieprzyjmowanie przesyłki lub bezpośredni kontakt z pracownikiem firmie transportowej lub z pracownikiem poczty na miejscu i skontrolując szkodę. W przypadku przejęcia A wykrycia rozbitego lub uszkodzonego opakowania, uszkodzenia z utratą zawartości prosimy o zgłoszenie tego zdarzenia nie później niż 24 godziny od otrzymania przesyłki w dowolnym oddziale Poczty Słowackiej. Konieczne jest spisanie protokołu szkody produkt uszkodzony, opakowanie przesyłki i odbiór przesyłki, dokument odbioru – faktura. O raportowaniu i pisaniu protokołu nt
uszkodzeń w dowolnym oddziale Poczty Słowackiej, możesz nas o tym poinformować e-mailem: reklamacie@vyboelectric.eu.
5.10. Reklamację z tytułu uszkodzeń mechanicznych produktu, które nie były widoczne w momencie odbioru przesyłki, należy zgłaszać niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, jednak nie później niż 24 godziny od dostarczenia towaru. Obowiązkiem klienta jest udowodnienie, że uszkodzenie mechaniczne uszkodzenie nie było możliwe nawet przy dokładnym sprawdzeniu produktu i jego opakowania zgodnie z pkt. 5.8. odkryć. Późniejsze skargi uszkodzenia mechaniczne produktu nie mogą być już rozpoznane. Przed pierwszym użyciem kupujący ma obowiązek zapoznać się z gwarancją warunków, w tym słowackiej/czeskiej instrukcji obsługi, a następnie ścisłego przestrzegania tych informacji.
5.11. Klient przy odbiorze produktu (zarówno osobistego, jak i nieosobowego) ma obowiązek sprawdzić kompletność opakowania. Po dostawie
kupujący ma obowiązek spisać na miejscu kurierowi protokół szkody o niekompletności przesyłki. W przypadku odbioru osobistego kupujący zobowiązany jest niezwłocznie sprawdź zawartość przesyłki, dodatkowe reklamacje nie będą uwzględniane.
5.12. Kupującemu przysługuje w przypadku niedostarczenia towaru przez sprzedającego w terminie określonym w odpowiednim paragrafie Warunki handlowe umożliwiają odstąpienie od umowy kupna, a sprzedający ma obowiązek zwrócić kupującemu zapłaconą już część ceny zakupu ceny zgodnie z niniejszymi ogólnymi warunkami.
5.13. Do każdej przesyłki Kupujący otrzymuje fakturę w formie drukowanej. Jeżeli wymagana jest karta gwarancyjna, otrzymasz ją w przesyłce.
5.14.Sposoby płatności: Gotówką przy odbiorze towaru w oddziale, Płatność przy odbiorze, Płatność na konto.
5.15. Płatność z góry przelewem bankowym. Jeśli zdecydujesz się na płatność klasycznym przelewem bankowym, automatycznie prześlemy Ci instrukcje dotyczące dokonania płatności e-mailem. W przypadku płatności z góry przelewem bankowym na termin dostawy może wpłynąć upływający termin rozliczenie płatności. Konieczne jest, aby kwota została zaksięgowana na naszym koncie nie później niż pięć dni roboczych po potwierdzeniu zamówienia pod rygorem anulowania zamówienia. Przy odbiorze osobistym towar należy okazać dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport).

6. Cena zakupu

6.1. Kupujący ma obowiązek zapłacić sprzedającemu cenę zakupu towaru uzgodnioną w Umowie Sprzedaży lub według cennika Sprzedającego obowiązującego w chwili zawarcia umowy sprzedaży, łącznie z kosztami dostawy towaru (zwanego dalej jako „cena zakupu”) w formie płatności gotówką w wskazanej placówce sprzedającego, gotówką przy odbiorze w miejscu wydania towaru, gotówką przy odbiorze za pośrednictwem firmy świadczącej usługi kurierskie (opłata 1,0 EUR) lub przelewem przelew na konto sprzedającego, wskazane w wiążącym przyjęciu zamówienia.
6.2. Jeżeli kupujący zapłaci sprzedającemu cenę zakupu przelewem bezgotówkowym, za dzień zapłaty uważa się dzień, w którym kiedy cała cena zakupu została zaksięgowana na koncie sprzedającego.
6.3. Kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedającemu cenę kupna za uzgodniony towar najpóźniej w terminie zgodnym z umową kupna jednakże po otrzymaniu towaru.
6.4. Jeżeli kupujący zapłaci sprzedającemu cenę zakupu za towar uzgodnioną w umowie kupna, kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna i żądać zwrotu ceny zakupu wyłącznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa słowackiego Republika.
6.5. Koszty związane z montażem i dostawą towaru nie są wliczane do ceny zakupu towaru, a sprzedawca nie ma obowiązku świadczenia tych usług na rzecz kupującego.
6.6. Wszystkie promocje obowiązują do wyczerpania zapasów, chyba że przy konkretnym produkcie zaznaczono inaczej.

7. Nabycie własności i przejście ryzyka uszkodzenia towaru

7.1. Kupujący nabywa prawo własności towaru dopiero po zapłaceniu całej ceny zakupu towaru.
7.2. Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego w chwili odbioru towaru od sprzedającego lub z chwilą nie zrobi tego w terminie, tj. w momencie, gdy sprzedawca umożliwi mu rozporządzanie towarem, a kupujący nie przejmie towaru.

8. Procedura reklamacyjna (odpowiedzialność za błędy, gwarancja, reklamacje)

8.1. Sprzedawca odpowiada za wady produkcyjne towaru. Kupujący będący przedsiębiorcą ma obowiązek niezwłocznie zgłosić reklamację sprzedającemu.
8.2. Rozpatrywanie reklamacji podlega obowiązującym Regulaminom Reklamacji, w części, która dotyczy przedsiębiorców, opublikowane na stronie internetowej sprzedawcy wymienionej powyżej. Jeżeli postanowienia Procedury Reklamacyjnej, opublikowane na wyżej wymienionej stronie internetowej sprzedawcy, są sprzeczne z postanowieniami Procedury Reklamacyjnej zgodnie z niniejszymi Warunkami Handlowymi dla Przedsiębiorców, do reklamacji przedsiębiorcy stosuje się postanowienia niniejszych Warunków Handlowych dla Przedsiębiorców skarga. Klikając pole przed wysłaniem zamówienia do Sprzedającego, Kupujący potwierdza, że ​​zapoznał się z Regulaminem Reklamacji i zgadza się z nim w całości, a jednocześnie potwierdza, że ​​został prawidłowo poinformowany o warunki i sposób reklamacji towaru, w tym informacje o miejscu składania reklamacji i sposobie wykonywania napraw gwarancyjnych.
8.3. Procedura reklamacyjna dotyczy towarów zakupionych przez kupującego od sprzedawcy w formie handlu elektronicznego pod adresem witryna internetowa sprzedawcy.
8.4. Procedura reklamacyjna w tej formie obowiązuje we wszystkich przypadkach biznesowych, chyba że w umowie uzgodniono inne warunki gwarancji.
8.5. Kupujący ma prawo dochodzić od sprzedającego rękojmi jedynie w przypadku towarów, które wykazują wady spowodowane przez producenta, dostawcę lub sprzedawcę, są objęte gwarancją i zostały zakupione u sprzedającego.
8.6. Kupujący ma obowiązek sprawdzić towar przy odbiorze. Jeżeli tego nie uczyni, może dochodzić roszczeń z tytułu wad stwierdzonych podczas oględzin tylko wtedy, gdy wykaże, że towar miał te wady już w chwili odbioru.
8.7. W okresie gwarancyjnym Klientowi przysługuje prawo do bezpłatnego usunięcia wady po przedstawieniu towaru wraz z akcesoriami, dokumentację i instrukcje upoważnionemu przedstawicielowi sprzedawcy, lub do serwisu wraz z kartą gwarancyjną, jeżeli została dostarczona przez producenta, oraz dowodem zapłaty.
8.8. Jeżeli towar wykazuje wady, Klient ma prawo zgłosić reklamację bezpośrednio do Sprzedawcy. Następnie Klient składa reklamację w placówce sprzedającego, dostarczając towar do siedziby sprzedającego na adres VYBO Electric, a.s. – Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, wypełnia formularz reklamacyjny i dostarcza go sprzedającemu. Formę formularza określa sprzedawca, a jego wzór umieszczany jest na stronie internetowej sprzedawcy. Kupujący ma obowiązek wskazać w formularzu dokładny rodzaj i zakres wad towaru. Procedura reklamacyjna dotycząca towarów, które mogą zostać obiektywnie dostarczone sprzedającemu rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są łącznie następujące warunki:
1. dostarczenie wypełnionego formularza reklamacyjnego od kupującego do sprzedającego (protokół reklamacyjny)
2. dostarczenie reklamowanego towaru od kupującego do sprzedającego,
3. dostarczenie haseł itp. towaru od kupującego do sprzedającego (dotyczy przetwornic częstotliwości). Sprzedawca zaleca, aby kupujący ubezpieczył przesyłkę towaru. Sprzedawca nie przyjmuje towaru wysłanego za pobraniem. Za początek postępowania reklamacyjnego uważa się jednocześnie dzień złożenia reklamacji. Reklamowany towar należy dostarczyć do siedziby sprzedawcy, chyba że sprzedawca lub wskazana osoba określi inaczej (np. dostarczy towar bezpośrednio wskazanej osobie). W przypadku jakichkolwiek nieporozumień prosimy o kontakt z VYBO Electric a. z. pod numer +421 951 183 424 lub na adres e-mail reklamacie@vyboelectric.eu
8.9. Kupujący ma obowiązek zgłosić wady produktu Sprzedającemu bez zbędnej zwłoki pod rygorem utraty prawa do bezpłatnego usunięcia wady wobec Sprzedającego.
8.10. Termin 30 dni zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów nie dotyczy rozpatrzenia reklamacji przez kupującego będącego przedsiębiorcą. Termin rozpatrzenia reklamacji przedsiębiorców nie jest uregulowany przepisami prawa, jednakże nasza firma zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji przedsiębiorców w rozumieniu niniejszego Regulaminu w terminie 60 dni.
8.11. Kupujący nie ma prawa stosować rękojmi za błędy, o których sprzedawca został poinformowany przy zawarciu umowy lub o których, biorąc pod uwagę okoliczności, w jakich zawarta została umowa kupna, musiał wiedzieć .
8.12. Sprzedający może zawsze zamiast usunięcia wady wymienić rzecz wadliwą na sprawną, jeżeli nie sprawi to kupującemu poważnych trudności.
8.13. Prawo kupującego do dochodzenia rękojmi u sprzedającego wygasa:
1. nie okazując dowodu zapłaty, akcesoriów lub dokumentacji towaru,
2. niezgłoszenia oczywistych błędów przy odbiorze towaru,
3. po upływie okresu gwarancji na towar,
4. uszkodzenia mechaniczne towaru powstałe z winy kupującego,
5. używania towaru w warunkach odbiegających od środowiska naturalnego lub środowiska przeznaczonego do eksploatacji ze względu na jego wilgotność, działanie chemiczne i mechaniczne
6. przez nieprofesjonalne obchodzenie się, obsługę lub zaniedbanie dbałości o towar,
7. uszkodzenia towaru na skutek nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnego z warunkami określonymi w dokumentacji, zasadach ogólnych, normach technicznych lub przepisach bezpieczeństwa obowiązujących na terenie Republiki Słowackiej,
8. uszkodzenia towaru na skutek nieuniknionych lub nieprzewidywalnych zdarzeń,
9. uszkodzenia towaru poprzez przypadkowe uszkodzenie i przypadkowe pogorszenie,
10. nieprofesjonalna interwencja, uszkodzenia w transporcie, uszkodzenia przez wodę, ogień, elektryczność statyczną lub atmosferyczną lub inną siłę wyższą,
11. ingerencja w towar przez osobę nieuprawnioną, demontaż towaru itp.
8.14. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia przedmiotu (lub jego części) spowodowanego użytkowaniem. Krótsza żywotność produktu nie może być zatem uznana za wadę i nie podlega reklamacji.
8.15. Jeżeli towar po odbiorze przez kupującego jest niezgodny z umową kupna (tzw. sprzeczność z umową kupna), kupujący ma prawo żądać od sprzedającego doprowadzenia rzeczy do stanu odpowiadającego zakupowi umowy bezpłatnie i bez zbędnej zwłoki, zgodnie z wymaganiami kupującego, poprzez wymianę towaru lub jego naprawę. Jeżeli takie postępowanie nie jest możliwe, kupujący może żądać rozsądnej obniżki ceny towaru lub odstąpić od umowy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy kupujący wiedział o naruszeniu umowy kupna przed przejęciem towaru lub sam spowodował naruszenie umowy kupna. Za rozbieżność z umową sprzedaży, która ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od daty odbioru towaru, uważa się niezgodność istniejącą już w chwili odbioru, jeżeli nie jest to sprzeczne z charakterem towaru lub nie można udowodnić, że było inaczej. W przypadku niezgodności towaru z umową, przedsiębiorcy przysługuje tzw sprostowanie, a mianowicie:
 nieodpłatne doprowadzenie towaru konsumpcyjnego do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę
 rozsądną obniżkę ceny zakupu
 zastępcza dostawa towaru
 poprzez odstąpienie od umowy
8.16. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację i zakończyć procedurę reklamacyjną w jeden z następujących sposobów:
1. poprzez wydanie naprawionego towaru,
2. poprzez wymianę towaru,
3. poprzez zwrot ceny zakupu towaru,
4. płacąc rozsądną obniżkę ceny towaru,
5. pisemne zaproszenie do przejęcia świadczenia określonego przez sprzedawcę,
6. uzasadnione odrzucenie reklamacji towaru.
8.17. Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy (chyba, że ​​dla konkretnych przypadków określono inny okres gwarancji) i rozpoczyna się od w dniu odbioru towaru przez kupującego. Okres gwarancji regulują warunki gwarancji producenta zgodnie z odpowiednimi warunkami zgodnie z Kodeksem handlowym (§429 i nast.). Na wybrane produkty gwarancja producenta dla kupujących jest ograniczona.
8.18. Okres gwarancji opublikowany w katalogu produktów na ww. stronie jest publikowany zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego i nie dotyczy przedsiębiorców, w związku z czym nie ma zastosowania do niniejszego Regulaminu.
8.19. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym kupujący nie mógł używać towaru ze względu na naprawę gwarancyjną towaru.
8.20. W przypadku wymiany towaru na nowy, kupujący otrzyma dokument, na którym zostanie wskazany wymieniony towar, a wszelkie inne roszczenia rozpatrywane będą na podstawie pierwotnie wystawionej faktury oraz niniejszego dokumentu reklamacyjnego. W przypadku wymiany towaru na nowy bieg terminu gwarancyjnego rozpoczyna się na nowo od dnia otrzymania nowego towaru, jednak wyłącznie w odniesieniu do towaru nowego.
8.21. Po pierwsze, klient może żądać od sprzedawcy bezpłatnej naprawy lub bezpłatnej dostawy części zamiennych dobra. Kupujący ma prawo do wymiany towaru tylko wtedy, gdy nie jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady. O tym, czy wada jest proporcjonalna, zdecyduje autoryzowany serwis w formie pisemnej oceny wady. Na podstawie tej decyzji zostaną podjęte dalsze działania zgodnie z prawem.
8.22. Wszelkie naprawy gwarancyjne odbywają się w przypadku, gdy do czasu ich wykonania prawo do skorzystania z gwarancji nie wygasło zgodnie z pkt. 8.13 niniejszego Regulaminu bezpłatnie.
8.23. Jeżeli jest to wada dająca się usunąć, towar zostanie naprawiony. Jeżeli naprawa nie jest możliwa, a charakter wady nie uniemożliwia normalnego użytkowania, sprzedawca i kupujący mogą uzgodnić rozsądną obniżkę ceny towaru. W przypadku rabatu nie ma możliwości późniejszej reklamacji tego błędu.
8.24. Jeżeli chodzi o wadę, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie rzeczy jako rzeczy wolnej od wad, sprzedawca ma prawo wymienić wadliwy towar na towar o takich samych lub podobnych właściwościach użytkowych albo wystawić notę ​​kredytową.
8.25. W przypadku istotnego naruszenia umowy poprzez dostawę towaru z wadami, kupujący może:
a) żądać usunięcia wad poprzez dostawę towaru zastępczego za wadliwy, dostarczenie brakującego towaru oraz żądać usunięcia wad prawnych,
b) żądać usunięcia wady poprzez naprawę towaru, jeżeli wadę można naprawić,
c) zażądać rozsądnego rabatu od ceny zakupu lub odstąpić od umowy.
8.26. Wybór pomiędzy roszczeniami wymienionymi w 8.25 należy do kupującego tylko wtedy, gdy powiadomi on sprzedawcę w odpowiednim czasie poprzez powiadomienie o wadach lub bez zbędnej zwłoki po tym powiadomieniu. Kupujący nie może zmienić zgłoszonej reklamacji bez zgody Sprzedającego. Jeżeli jednak okaże się, że wady towaru są nie do naprawienia lub że ich naprawa wiązałaby się z nieproporcjonalnymi kosztami, kupujący może żądać dostarczenia towaru zamiennego, jeżeli poprosi o to sprzedawcę bez zbędnej zwłoki po powiadomieniu go przez sprzedawcę tego faktu. Jeżeli sprzedawca nie usunie wady towaru w rozsądnym dodatkowym terminie albo jeżeli przed jego upływem ogłosi, że wady nie usunie, kupujący może odstąpić od umowy albo żądać odpowiedniego rabatu od ceny zakupu.
8.27. Jeżeli kupujący nie zgłosi wyboru swojej reklamacji w terminie określonym w pkt. 8.26., przysługują mu roszczenia z tytułu wad towaru jak w przypadku drobnego naruszenia umowy.
8.28. Jeżeli umowa zostanie naruszona w nieistotny sposób poprzez dostawę towaru z wadami, kupujący może żądać dostarczenia brakującego towaru i usunięcia innych wad towaru albo obniżenia ceny zakupu.
8.29. Jeżeli kupujący nie ubiega się o rabat od ceny zakupu lub nie odstępuje od umowy, sprzedający ma obowiązek dostarczyć brakujący towar i usunąć wady prawne towaru. Jest on zobowiązany do usunięcia innych wad według własnego uznania poprzez naprawę towaru lub dostarczenie towaru zastępczego; jednakże wybrany sposób usunięcia wad nie może powodować poniesienia przez Kupującego nieproporcjonalnych kosztów.
8.30. Jeżeli kupujący żąda usunięcia wady towaru, nie może tego zrobić przed upływem dodatkowego rozsądnego terminu, do którego jest zobowiązany
przekazać w tym celu sprzedającemu, dochodzić innych roszczeń z tytułu wad towaru, z wyjątkiem roszczeń odszkodowawczych i kar umownych, chyba że sprzedawca powiadomi kupującego, że w tym terminie nie wykona swoich zobowiązań. Okres ten należy ustalić zgodnie z pkt. 8.10. niniejszych Warunków Handlowych dla Przedsiębiorców.
8.31. Jeżeli kupujący nie określi terminu zgodnie z pkt. 8.26. lub nie żąda rabatu od ceny zakupu, sprzedający może powiadomić kupującego, że w określonym terminie usunie wadę. Jeżeli kupujący nie powiadomi sprzedającego o swoim sprzeciwie bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu tego powiadomienia, powiadomienie to skutkuje określeniem terminu zgodnie z paragrafem 8.26.
8.32. Jeżeli sprzedawca nie usunie wad towaru w terminie wynikającym z pkt. 8.26. lub 8.27., kupujący może ubiegać się o rabat od ceny zakupu lub odstąpić od umowy, jeżeli powiadomi sprzedającego o swoim zamiarze odstąpienia od umowy przy ustalaniu terminu zgodnie z pkt. 8.26 lub w rozsądnym terminie przed odstąpieniem od umowy . Wybrane roszczenie nie może być zmieniane przez kupującego bez zgody sprzedającego.
8.33. Na potrzeby niniejszego Regulaminu naruszenie umowy jest istotne, jeżeli strona naruszająca umowę wiedziała w chwili zawarcia umowy lub w chwili można było racjonalnie przewidzieć, biorąc pod uwagę cel umowy, które wynikały z jej treści lub z okoliczności, w jakich umowa została zawarta, że ​​w przypadku takiego naruszenia umowy druga strona nie będzie zainteresowana wypełnieniem zobowiązań. W razie wątpliwości przyjmuje się, że naruszenie umowy nie jest istotne.
8.34. Rozpatrzenie reklamacji dotyczy wyłącznie błędów wskazanych w formularzu reklamacyjnym.
8.35. Prawo kupującego do reklamacji wady towaru wyczerpuje się z chwilą skorzystania przez niego z przysługującego mu prawa i wezwania sprzedającego do usunięcia wady towaru zgodnie z niniejszymi warunkami reklamacyjnymi i handlowymi i bez względu na wynik reklamacji nie ma on już uprawniony do tej samej wady unikalnej (nie tego samego rodzaju)) składać reklamację wielokrotnie.
8.36. Dokumenty wymagane do odbioru reklamowanego towaru w oddziale w przypadku zakupu przez przedsiębiorcę będącego podatnikiem VAT:
 Towar zamówiony do odbioru osobistego może odebrać wyłącznie kierownik firmy lub osoba przez niego upoważniona.
 Jeżeli po odbiór towaru przyjdzie pracownik firmy wymagane jest upoważnienie kierownika z numerem dowodu osobistego
z upoważnionym pracownikiem.
 W celu weryfikacji menadżera lub osoby przez niego upoważnionej konieczne jest okazanie ważnego dowodu osobistego oraz wypisu z działalności gospodarczej lub Rejestr handlowy, aby zapobiec pomyleniu osób przy odbiorze towarów.
8.37. Zawiadomienia w związku z reklamacją:
Towar dostarczony do reklamacji, zawierający hasła dostępu do systemu, może zostać zwrócony bez naprawy, gdyż nie jest to możliwe ponowna instalacja systemu urządzenia i usunięcie awarii systemu. Klient ma obowiązek wskazać podane hasła w trakcie składania reklamacji lub usunąć je przed doręczeniem reklamacji. Bez usunięcia haseł produktowych rozpatrzenie reklamacji nie jest możliwe. W przypadku zablokowania dostępu po przyjęciu reklamacji przez Sprzedawcę lub serwis, za początek postępowania reklamacyjnego przyjmuje się datę dostarczenia Klientowi kodów dostępu. Jeżeli Klient przekazał odebrany sprzęt bez oryginalnego opakowania lub opakowania zastępczego, firma VYBO Electric a.s. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia urządzenia podczas transportu do serwisu. W przypadku, gdy serwis w urządzeniu dokona zmiany oprogramowania lub oprogramowania sprzętowego, VYBO Electric a.s. nie ponosi odpowiedzialności za zmianę sterowania urządzeniem, za utratę danych, ani za szkody spowodowane utratą danych zapisanych w urządzeniu.

9. Odstąpienie od umowy kupna

9.1. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy kupna z powodu wyprzedania zapasów, niedostępności towaru lub jeżeli producent, importer lub dostawca towaru uzgodnionego w umowie kupna przerwał produkcję lub dokonał tak poważnych zmian, które spowodowały nie jest w stanie spełnić obowiązków sprzedającego wynikających z umowy kupna lub z powodu siły wyższej, lub jeżeli nawet po dołożeniu wszelkich starań, jakich można od niego rzetelnie wymagać, nie jest on w stanie dostarczyć towaru klientowi w terminie określonym przez niniejszego regulaminu lub po cenie podanej w sklepie internetowym. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie poinformować kupującego o tym fakcie i zwrócić wpłaconą już kaucję za towar uzgodnionej w umowie kupna w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o odstąpieniu od umowy przelewem na konto wskazane przez kupującego. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy kupna, nawet jeśli kupujący nie odebrał towaru w ciągu pięciu dni roboczych od dnia, w którym kupujący był zobowiązany do odbioru towaru.
9.2. Kupujący niebędący Konsumentem ma możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży wyłącznie za zgodą Sprzedawcy.
9.3. Kupującemu będącemu przedsiębiorcą można zaproponować zastępcze odstąpienie od umowy kupna w zależności od stanu zwracanego towaru, utraconej gwarancji oraz aktualnej ceny zwracanego towaru. Stan towaru oceni sprzedawca. W przypadku braku porozumienia w sprawie warunków akceptowalnych dla obu stron, towar zostanie odesłany na koszt sprzedającego. Sprzedający ma prawo obciążyć kupującego wszelkimi poniesionymi dodatkowymi kosztami. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niedopuszczenia do odstąpienia od umowy, ze względu na charakter produktu i jego stan w chwili zwrotu.
9.4. Kupujący korzysta z prawa odstąpienia od umowy ze sprzedającym za pisemną zgodą sprzedającego.
9.5. Kupujący odstępuje od umowy kupna po obu stronach potwierdzone, zobowiązany do dostarczenia towaru sprzedającemu wraz z akcesoria, w tym dokumentacja, instrukcja, karta gwarancyjna, dowód zapłaty itp. w oryginalnym opakowaniu, wysyłając go na adres: VYBO Electric, a.s.- Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. Kupujący wysyła towar do Sprzedającego wraz z akcesoriami, w tym dokumentacją, instrukcją, kartą gwarancyjną, dowodem zapłaty itp. oraz w oryginalnym opakowaniu (zwany dalej „towarem”) na adres podany w zdaniu poprzednim wyłącznie przesyłką kurierską. Sprzedawca nie przyjmuje towaru wysłanego za pobraniem. Zalecamy ubezpieczenie towaru.
9.6. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy za obopólnym porozumieniem, wszelkie dodatkowe umowy związane z umową, od której kupujący odstąpił, również ulegają rozwiązaniu od początku.
9.7. Kupujący może za zgodą sprzedawcy odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa towaru, nawet przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
9.8. Po odstąpieniu od umowy, na którą zgodził się sprzedający, sprzedający zwróci kupującemu cenę zakupu lub jej część, która kupujący w sposób oczywisty zapłacił w związku z zawarciem umowy lub będzie postępował zgodnie z pkt. 6.7. niniejsze ogólne warunki. Cena zakupu zostanie zwrócona kupującemu po dostarczeniu towaru od kupującego w terminie 14 dni. Sprzedający dokona zwrotu ceny zakupu lub jej części poprzez wpłatę na rachunek bankowy kupującego.
9.9. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu ceny zakupu lub jej części zgodnie z punktem 9.8. niniejszych ogólnych warunków handlowych przed dostarczeniem mu towaru od kupującego. Zapłata za zakupiony towar zostanie zatem uiszczona przez sprzedawcę kupującemu dopiero po dostarczeniu zwróconego towaru na adres podany w pkt. 9.5. te ogólne warunki handlowe.


Ogólne warunki handlowe dla osób będących konsumentami


1. Przedmiot modyfikacji

1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe regulują prawa i obowiązki kupującego oraz spółki VYBO Electric a.s. z siedzibą: Radlinského 18, 05201 Spišská Nová Ves, ID: 45537143, NIP: SK2023029822, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego Košice I., sekcja: Sa, numer wkładu 1689/V, – (zwana dalej „firmą VYBO Electric a.s.” lub tylko „VYBO Electric”) w momencie zamknięcia umowy zakupu za pośrednictwem Internetu, poprzez sklep internetowy znajdujący się pod adresem www.vyboelectric.pl.

2. Definicje

2.1. Terminy zdefiniowane w artykule 2. na potrzeby niniejszych OW mają znaczenie nadane w kolejnych punktach tego artykułu.
2.2. Sklep internetowy. E-Sklep to sklep internetowy firmy VYBO Electric znajdujący się na stronie internetowej www.vyboelectric.pl, umożliwienie zakupu towarów oferowanych przez VYBO Electric na wspomnianej stronie.
2.3. Rejestracja. Rejestracja polega na wypełnieniu elektronicznego formularza zawierającego pola służące do uzupełnienia danych o kupującym m.in
dane osobiste. Dane oznaczone gwiazdką są danymi obowiązkowymi, których wypełnienie jest niezbędne do pomyślnej rejestracji. Rejestracja nie jest warunkiem koniecznym korzystania z e-sklepu, jednak wiąże się z określonymi korzyściami, jakie zapewnia VYBO Electric (rabaty, bieżące informacje o rabatach i promocjach w sklepach VYBO Electric).
2.4. Kupujący. Kupujący w rozumieniu niniejszej części Regulaminu oznacza konsumenta.
2.4.1. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest osoba fizyczna, która przy zawieraniu i realizacji zakupu nie wykonuje umowy w zakresie swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu
2.4.2. Kupujący będący Konsumentem podczas składania zamówienia podaje swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail.
2.4.3. Strony umowy ustaliły, że kupujący potwierdza to zaznaczając pole przed wysłaniem zamówienia do sprzedającego zgadza się, że niniejsze ogólne warunki handlowe i ich warunki będą miały zastosowanie do wszystkich umów zakupu, zawierana w dowolnym serwisie internetowym handlu elektronicznego prowadzonym przez Sprzedawcę, w oparciu o który Sprzedający dostarcza kupującemu towar prezentowany na danej stronie internetowej (zwaną dalej „umową kupna”) oraz wszelkim stosunkom pomiędzy przez sprzedającego i kupującego, powstałe głównie przy zawieraniu umowy kupna i reklamacji towaru.
2.4.4. Ogólne warunki handlowe stanowią integralną część umowy kupna. W przypadku, gdy sprzedający i kupujący blisko pisemną umowę sprzedaży, w której uzgodnią warunki odmienne od ogólnych warunków handlowych, będą zawarte postanowienia umowy kupna ma pierwszeństwo przed ogólnymi warunkami handlowymi.
2.5. Osoba upoważniona. Osobą upoważnioną jest osoba inna niż kupujący, wymieniona w wiążącym zamówieniu jako osoba, do której ona należy zamówiony towar został przekazany. Podanie imienia i nazwiska osoby upoważnionej w formularzu zamówienia uważa się za jej upoważnienie do odbioru zamówionego towaru.
2.6. Formularz zamówienia. Formularz zamówienia jest formularzem elektronicznym zawierającym dane osobowe Kupującego, lub osoba upoważniona, oznaczenie zamawianego towaru, cena zakupu zamawianego towaru zawierająca podatek VAT, miejsce dostawy, sposób
dostawa (rodzaj transportu) towaru oraz cena za dostawę towaru do miejsca dostawy.
2.7. Aktualna oferta towarów. Aktualną ofertą towarów jest oferta towarów opublikowana na ww. stronie internetowej, która zawiera głównie tekstowy opis towaru (np. typ, typ silnika elektrycznego, przetwornica częstotliwości, softstarter, skrzynia biegów, parametry itp.) oraz informację o aktualnej cenie. Zmiany w aktualnej ofercie produktowej (w tym zmiany cen) obowiązują od chwili obecnej ich publikację na wyżej wymienionej stronie internetowej. W przypadku umów kupna zawartych przed odpowiednią zmianą aktualnej oferty zmiana ta nie dotyczy towarów. Towary to głównie silniki elektryczne, przetwornice częstotliwości, softstarty i skrzynie biegów…

3. Zawarcie umów zakupu

3.1. Umowa kupna zostaje zawarta poprzez wiążącą akceptację przez sprzedawcę propozycji kupującego zawarcia umowy kupna w formie wiadomości e-mail od kupującego wysłanej do sprzedającego lub w formie wypełnionego i przesłanego przez kupującego formularza stronie internetowej sprzedawcy lub w formie telefonicznego zamówienia złożonego przez kupującego sprzedającemu (zwanego dalej „zamówieniem”).
3.2 Wiążące przyjęcie zamówienia kupującego przez sprzedającego jest potwierdzeniem przesłanym kupującemu drogą elektroniczną przez sprzedającego przyjęcia zamówienia po uprzednim przyjęciu zamówienia przez kupującego i po sprawdzeniu dostępności towaru, obowiązujących cen oraz od daty dostawy towaru żądanej przez kupującego oznaczonej jako „potwierdzenie zamówienia”. Jeśli zostanie znaleziona wyższa cena, tak
sprzedawca ma obowiązek przed potwierdzeniem zamówienia zwrócić się do Klienta o zgodę na zmianę ceny zgodnie z aktualnym cennikiem. Dopóki poprzez wyrażenie przez Klienta zgody na zmianę ceny i późniejsze potwierdzenie (przyjęcie) zamówienia przez Sprzedawcę uważa za zawarty stosunek umowny. Wszystkie ceny towarów i usług oraz wszelkie opłaty obowiązujące w sklepie internetowym są uwzględnione faktura VAT Automatycznie wykonywane Powiadomienie o przyjęciu zamówienia do systemu elektronicznego Sprzedającego, które otrzyma Kupujący na jego adres e-mail niezwłocznie po wysłaniu zamówienia, nie uważa się za wiążące przyjęcie zamówienia; Ten powiadomienie ma wyłącznie charakter informacyjny i ma na celu powiadomienie kupującego o otrzymaniu jego zamówienia. Na adres e-mail w razie potrzeby kupującemu zostaną przesłane wszelkie dodatkowe informacje dotyczące jego zamówienia.
3.3. Wiążące przyjęcie zamówienia zawiera w szczególności dane dotyczące nazwy i specyfikacji towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem zamówienia umowy, dalsze informacje na temat ceny towaru lub innych usług, informacje o terminie dostawy towaru, nazwę i informację o miejscu, w którym towar powinien być dostarczonego towaru oraz dane o cenie, warunkach, sposobie i terminie transportu towaru do uzgodnionego miejsca dostarczenia towaru dla kupującego, dane o sprzedającym (firma, siedziba, numer identyfikacyjny, numer wpisu do rejestru handlowego itp.) lub inne dane.
a./ Oświadczenie potwierdzające, że kupujący zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami, które stanowią nierozerwalną całość część Umowy Sprzedaży i w pełni się z nią zgadza;
b./Oświadczenie, że został poinformowany o możliwości odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
c./ Wyrażenie bezwarunkowej zgody na przetwarzanie i wykorzystywanie Twoich danych osobowych zgodnie z ustawą nr. 428/2002 Zb. o ochrona danych osobowych na potrzeby wewnętrzne VYBO Electric oraz w przypadku, gdy Klient przekazuje także dane podmiotu trzeciego upoważniony do przejęcia towaru, że czyni to wyłącznie za jej zgodą i że dana osoba jest zaznajomiona z procedurami, prawami i obowiązkami w niniejszych OW,
d./ Oświadczenie, że wszystkie podane przez niego dane są zgodne z prawdą.
3.4. Propozycja zawarcia umowy wygasa:
a./odrzucenie propozycji kupującego przez VYBO Electric
b./ przez bezskuteczny upływ 5-dniowego terminu na przyjęcie oferty.
3.5. Przyjęcie propozycji zawarcia Umowy Sprzedaży oznacza terminowe pisemne oświadczenie VYBO Electric skierowane do kupującego, w którym VYBO Electric potwierdza, że ​​przyjmuje propozycję kupującego dotyczącą zawarcia Umowy Sprzedaży. Terminowa akceptacja propozycji wchodzi w życie z chwilą doręczenia kupującemu akceptacji oferty poprzez „Potwierdzenie zamówienia” na adres poczty elektronicznej podane w formularzu zamówienia. Milczenie lub brak działania ze strony VYBO Electric nie oznacza akceptacji propozycji.
3.6. Kupujący nie ma prawa samodzielnie zawrzeć umowy kupna. VYBO Electric ma prawo odrzucić ofertę zawarcie Umowy Sprzedaży również w sposób dorozumiany, lub bez podania powodu.
3.7. Umowa kupna zostaje zawarta w chwili, gdy przyjęcie propozycji zawarcia umowy staje się skuteczne, tj. w chwili dostawy akceptacja oferty – potwierdzenie zamówienia kupującemu. Przedmiotem zawartej Umowy Sprzedaży jest zobowiązanie VYBO Electric do dostaw kupującemu zamówiony towar do wyznaczonego miejsca dostawy i obowiązek kupującego dostarczenia towaru w miejsce dostawy w uzgodnionym terminie przejąć i zapłacić za niego cenę zakupu oraz koszty wysyłki.
3.8. Jakakolwiek zmiana zamówienia po zawarciu Umowy Sprzedaży stanowi propozycję zmiany treści Umowy Sprzedaży i jest możliwa dopiero po za obopólną zgodą kupującego

4. Prawa i obowiązki sprzedawcy

4.1. Sprzedający ma obowiązek: na podstawie potwierdzonego przez Sprzedawcę zamówienia dostarczyć Kupującemu towar w uzgodnionej ilości, jakości i terminie oraz zapakować go lub wyposażyć do transportu w sposób niezbędny dla jego zachowania i ochrony, zapewnić, że dostarczony towar towary odpowiadają obowiązującym przepisom prawnym Republiki Słowackiej przekazać je kupującemu wraz z towarem w formie pisemnej lub elektronicznej, wszystkie dokumenty niezbędne do przejęcia i używania towaru oraz inne dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami prawa (dokument podatkowy) .
4.2. Sprzedający ma prawo do należytej i terminowej zapłaty od kupującego ceny zakupu za dostarczony towar.
4.3. Sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia, jeśli nie jest w stanie zrealizować dostawy ze względu na wyczerpanie się zapasów lub niedostępność towaru towar kupującemu w terminie określonym w niniejszym regulaminie lub po cenie podanej w sklepie internetowym, chyba że uzgodniono z klientem inny sposób płatności. O anulowaniu zamówienia Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem, a w przypadku zapłaty ceny zakupu lub jej części, środki zostaną mu zwrócone w terminie 14 dni na wskazane przez niego konto, chyba że inaczej uzgodniono ze sprzedawcą.

5. Prawa i obowiązki kupującego

5.1. Kupujący ma obowiązek: odebrać zakupiony lub zamówiony towar, zapłacić sprzedającemu uzgodnioną cenę zakupu w uzgodnionym terminie
termin płatności obejmujący koszty dostawy towaru, aby nie zaszkodzić dobremu imieniu sprzedawcy, potwierdzić v przyjęcie towaru z podpisem własnym lub podpisem osoby upoważnionej na dowodzie dostawy
5.2. Kupujący ma prawo dostarczyć towar w ilości, jakości, terminie i miejscu uzgodnionym przez strony umowy przyjęcie zamówienia.

6. Cena zakupu towaru

6.1 Cena zakupu za zamówiony towar wskazana jest w aktualnej ofercie, w zamówieniu, a także w potwierdzeniu zamówienia, będącym akceptacją propozycji zawarcia umowy przez VYBO Electric. Cena zakupu zawiera podatek VAT i jest podana w euro.
6.2. Cena zakupu towaru nie obejmuje kosztów transportu towaru z magazynu VYBO Electric do miejsca dostawy, które ponosi kupujący pobierana osobno, według sposobu transportu towaru do wybranego przez kupującego miejsca dostawy.
6.3. Wszystkie promocje obowiązują do wyczerpania zapasów, chyba że przy konkretnym produkcie zaznaczono inaczej.
6.4. Po zawarciu Umowy Sprzedaży Kupujący zobowiązuje się do zapłaty ceny zakupu na rzecz VYBO Electric w jeden z następujących sposobów:
sposoby, spośród których kupujący ma prawo wybrać przy składaniu zamówienia:
a./płatność z góry na konto VYBO Electric poprzez polecenie zapłaty (przed dostawą towaru),
b./za pobraniem – płatność gotówką kurierowi przy odbiorze towaru
6.5. Obowiązek zapłaty ceny zakupu przez kupującego zostaje spełniony w momencie zaksięgowania ceny zakupu na koncie VYBO Electric wskazane w potwierdzeniu zamówienia lub przekazując cenę zakupu kurierowi. Wpłacając na konto VYBO Electric, kupujący zobowiązuje się do wskazania prawidłowego symbolu zmiennej wskazanego w potwierdzeniu zamówienia. Kupujący potwierdza to na wszelki wypadek wpisując błędny symbol zmiennej, system elektroniczny może nie przypisać zaksięgowanej wpłaty do jego zamówienia.
6.6. Ceny podane w naszym sklepie internetowym obowiązują w chwili zamówienia towaru. Ceny towarów w sekcji „Cena całkowita” wynoszą
podane łącznie z podatkiem VAT.
6.7 Wyświetlanie towarów na dowolnej stronie internetowej sklepu elektronicznego prowadzonego przez Sprzedawcę ma charakter wyłącznie poglądowy. Wyświetlanie odcieni kolorów zależy między innymi od jakości użytego monitora, lub inny używany przez Ciebie urządzenia

7. Czas dostawy (Czas dostawy)

7.1. Termin dostawy, w którym VYBO Electric jest zobowiązany dostarczyć towar kupującemu, podany jest w potwierdzeniu zamówienia.
O ile w potwierdzeniu zamówienia nie określono inaczej, VYBO Electric zobowiązuje się dostarczyć towar kupującemu nie później niż
okres 15 dni od potwierdzenia zamówienia.
7.2. Z różnymi sposobami dostarczania towarów o dużej masie lub jego transport do miejsca dostawy jest łączony inaczej terminy dostaw. Kupujący przy wyborze sposobu dostarczenia towaru każdorazowo otrzymuje informację o terminie dostawy danego towaru zazwyczaj łączy się środkami transportu. Przy dostawie towarów o standardowej wadze, terminy dostawy również są standardowe.
7.3. Przy wyborze sposobu wpłaty ceny zakupu na konto VYBO Electric, termin dostawy rozpoczyna się od uznania ceny zakupu na konto VYBO Electric, pod warunkiem, że kupujący podczas płatności podał prawidłowy symbol zmienny. W razie w przypadku wskazania błędnego symbolu zmiennej, termin dostawy rozpoczyna bieg dopiero po przypisaniu płatności do zamówienia kupującego.

8. Miejsce dostarczenia

8.1 Miejscem dostawy jest adres wskazany przez kupującego w zamówieniu jako miejsce dostawy oraz przez VYBO Electric potwierdził miejsce dostawy.

9. Sposób transportu towaru i miejsce dostawy

9.1. Wybór sposobu transportu towaru do miejsca dostawy może nastąpić w trakcie składania zamówienia przez kupującego.
9.2. Sposoby transportu towaru do miejsca dostawy to:
1. Dostawa kurierem w ciągu 2 dni (płatność przy odbiorze)
2. W przypadku umowy o transporcie alternatywnym przez firmy transportowe po wcześniejszym ustaleniu ceny transportu.
9.3. Informacje na temat ceny transportu (opłaty za transport) i zwykłego czasu trwania transportu do miejsca dostawy są dostępne na życzenie.

10. Dostarczanie towarów

10.1. Obowiązek dostarczenia towaru przez VYBO Electric zostaje spełniony poprzez przekazanie zamówionego towaru kupującemu lub upoważnionemu do osoby w miejscu dostawy. Kupujący ma obowiązek pisemnie potwierdzić dostawę i przyjęcie towaru w dowodzie dostawy, którego jeden egzemplarz otrzyma jednocześnie. Wraz z dowodem dostawy kupujący otrzymuje dokument księgowy będący jednocześnie kartą gwarancyjną.
10.2. Zobowiązanie VYBO Electric do dostarczenia towaru uważa się za spełnione nawet wówczas, gdy VYBO Electric było gotowe przekazać towar kupującemu w uzgodnionym miejscu i czasie, lub jeżeli pozwala mu to na przejęcie towaru, a kupujący nie przejął towaru z powodów innych niż leżące po stronie VYBO Electric.
10.3. W przypadku, gdy kupujący nie odbierze towaru i towar zostanie zwrócony VYBO Electric, VYBO Electric to zrobi uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży i żądania od Kupującego zwrotu kosztów transportu i opakowania związanych z odrzuceniem Dostawa dóbr.

11. Odpowiedzialność za wady i warunki gwarancji

11.1. Firma VYBO Electric odpowiada za wady, które towar posiada w momencie jego odbioru przez kupującego, a które powstały przez VYBO Electric, jak również za wady powstałe w okresie gwarancyjnym (wady produkcyjne). Okres gwarancji wynosi 24 miesiące i rozpoczyna się w dniu otrzymania towaru przez kupującego. Dokument podatkowy służy jako zaświadczenie gwarancyjne. Sprzedawca odpowiada za wady produkcyjne towaru, a kupujący ma obowiązek niezwłocznie zgłosić sprzedającemu reklamację zgodnie z obowiązującym Regulaminem reklamacji. Informacje dotyczące punktów serwisowych zostaną udzielone kupującemu na życzenie telefonicznie lub e-mailem, jeśli zajdzie taka potrzeba.
11.2. Do rozpatrywania reklamacji stosuje się obowiązującą Procedurę Reklamacyjną opublikowaną na stronie internetowej Sprzedawcy. Kupujący
klikając pole przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy potwierdza, że ​​zapoznał się z Regulaminem Reklamacji w całości wraz z zgadza się z tym i jednocześnie potwierdza, że ​​został prawidłowo poinformowany o warunkach i sposobie reklamacji towaru, w tym o informacji o w przypadku możliwości zgłoszenia reklamacji oraz wykonania napraw gwarancyjnych zgodnie z ust § 18 ust. 1 ustawy nr. 250/2007 Z . z. o ochronie konsumenta oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr. 372/1990 Zb. o przestępstwach ze zmianami (dalej jako: „Prawo”).
11.3. Procedura reklamacyjna dotyczy towarów zakupionych przez kupującego od sprzedawcy w formie handlu elektronicznego pod adresem
witryna internetowa sprzedawcy.
11.4. Procedura reklamacyjna w tej formie obowiązuje we wszystkich przypadkach biznesowych, chyba że w umowie uzgodniono inne gwarancje
warunki.
11.5. Kupujący ma prawo dochodzić od sprzedającego rękojmi jedynie w przypadku towarów, które wykazują wady spowodowane przez producenta, dostawcę lub sprzedawcę, są objęte gwarancją i zostały zakupione u sprzedającego.
11.6. Kupujący ma obowiązek sprawdzić towar niezwłocznie po jego otrzymaniu. Jeżeli tego nie uczyni, może dochodzić roszczeń z tytułu wad stwierdzonych podczas tej kontroli, musi jednak wykazać, że towar miał te wady już w chwili odbioru.
11.7. W okresie gwarancyjnym Klientowi przysługuje prawo do bezpłatnego usunięcia wady po przedstawieniu towaru wraz z akcesoriami, dokumentację i instrukcje upoważnionemu przedstawicielowi sprzedawcy wraz z kartą gwarancyjną, lub dowód wpłaty, który służy również jako karta gwarancyjna.
11.8. Jeżeli towar wykazuje wady, Klient ma prawo zgłosić reklamację w siedzibie Sprzedawcy zgodnie z ust § 18 ust. 2 Działaj poprzez dostarczenie towaru na adres VYBO Electric a.s. – Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves i wypełnij formularz pod adresem rozpatrzenia reklamacji i dostarczenia jej Sprzedającemu. O formie formularza decyduje sprzedawca i jego wzór umieszczony w Internecie na stronie sprzedawcy. Kupujący ma obowiązek wskazać w formularzu dokładny rodzaj i zakres wad towaru. Klient ma prawo złożyć wniosek reklamację także u osoby upoważnionej przez producenta towaru do dokonywania napraw gwarancyjnych (zwanej dalej „osobą wyznaczoną”). Lista wyznaczonych osób jest podana w karcie gwarancyjnej lub sprzedawca przesyła ją kupującemu na jego żądanie. Procedura reklamacyjna towaru, który może zostać oddany obiektywnie dostarczyć sprzedającemu rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są łącznie następujące warunki:
a./dostarczenie wypełnionego formularza reklamacyjnego od kupującego do sprzedającego,
b./dostarczenie reklamowanego towaru od kupującego do sprzedającego,
c./dostarczenie kodów dostępu, haseł itp. do towaru od kupującego do sprzedającego. Sprzedawca zaleca, aby kupujący ubezpieczył przesyłkę towaru. Sprzedawca nie przyjmuje towaru wysłanego za pobraniem. Za początek postępowania reklamacyjnego uważa się jednocześnie dzień złożenia reklamacji. Reklamowany towar należy dostarczyć do siedziby sprzedawcy, chyba że sprzedawca lub wskazana osoba określi inaczej (np. dostarczy towar bezpośrednio wskazanej osobie). W przypadku jakichkolwiek nieporozumień prosimy o kontakt z VYBO Electric a. z. pod numer +421 951 183 424 lub na adres e-mail reklamacie@vyboelectric.eu.
11.9. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację w swojej siedzibie lub u wyznaczonej osoby zgodnie z ust. § 18 ust. 2 ustawy.
11.10. Sprzedawca znajduje się w miejscu wyznaczonym zgodnie z pkt. 11.9 niniejszych ogólnych warunków przyjmowania reklamacji zobowiązany do zapewnienia obecności osoby upoważnionej do rozpatrywania reklamacji zgodnie z ust. § 18 ust. 3 ustawy.
11.11. Kupujący ma obowiązek bez zbędnej zwłoki zgłosić sprzedawcy wadę produktu, pod rygorem innego prawa kupującego
do sprzedawcy o bezpłatne usunięcie błędu.
11.12. Sprzedawca lub wyznaczona osoba wystawi kupującemu potwierdzenie złożenia reklamacji towaru w wybranej przez siebie formie przez sprzedawcę, np. w formie wiadomości e-mail lub pisemnie, w której zobowiązany jest dokładnie oznaczyć wady towaru zgodnie z ust. § 18 ust. 5 Ustawy i pouczyć Konsumenta o jego prawach wynikających z ust. § 622 i ust. § 623 Kodeksu Cywilnego. Jeśli to jest reklamację zgłoszoną za pomocą środków porozumiewania się na odległość, sprzedawca obowiązany jest potwierdzić zgłoszenie niezwłocznie dostarczyć roszczenia kupującemu; jeżeli nie jest możliwe natychmiastowe doręczenie potwierdzenia, należy je dostarczyć bez zbędnej zwłoki, jednakże najpóźniej wraz z dokumentem dotyczącym rozpatrzenia reklamacji; potwierdzenie zgłoszenia reklamacji nie jest wymagane, jeżeli kupujący tak zrobił możliwość udowodnienia zasadności roszczenia w inny sposób.
11.13. Na podstawie decyzji kupującego, które z jego praw zgodnie z ust § 622 i ust. Zastosowanie ma § 623 Kodeksu Cywilnego,
sprzedawca lub osoba wyznaczona ma obowiązek określić sposób rozpatrzenia reklamacji zgodnie z ust. § 2 lit m) Działaj natychmiast, w przypadku bardziej skomplikowanych spraw w ciągu 3 dni od rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy wymagane są skomplikowane wymagania techniczne ocenę stanu towaru, nie później niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia procedury reklamacyjnej. Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji sprzedawca lub wyznaczona osoba rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w uzasadnionych przypadkach reklamacja może zostać rozpatrzona w późniejszym terminie. Jednakże rozpatrzenie reklamacji nie może trwać dłużej niż 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po upływie okresu realizacji reklamacji, konsument ma prawo odstąpić od umowy albo wymienić towar na nowy. O zakończeniu reklamacji sprzedawca informuje kupującego o sposobie i wyniku reklamacji w uzgodnionej pomiędzy stronami formie (e-mail i list polecony) i jednocześnie protokół reklamacyjny zostanie doręczony kupującemu wraz z towarem.
11.14. Gwarancja nie dotyczy wad, o których sprzedawca został poinformowany przy zawarciu umowy lub o których biorąc pod uwagę okoliczności, w jakich zawarta została umowa kupna, musiał on o tym wiedzieć.
11.15. Sprzedający może zawsze zamiast usunięcia wady wymienić rzecz wadliwą na sprawną, jeżeli nie sprawi to kupującemu poważnych trudności.
11.16. Prawo do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej wygasa:
a./ poprzez nieokazanie karty gwarancyjnej, akcesoriów lub dokumentacji produktu
b./ niezgłaszając oczywistych błędów przy odbiorze towaru
c./upływ okresu gwarancji na towar
d./uszkodzenia mechaniczne towaru spowodowane przez kupującego
e./ używanie towaru w warunkach odbiegających od warunków naturalnych ze względu na jego wilgotność, wpływy chemiczne i mechaniczne środowisko, w którym produkt miał zostać umieszczony
f./ przez nieprofesjonalne obchodzenie się, obsługę lub zaniedbanie dbałości o towar
g./uszkodzenie towaru na skutek nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnego z warunkami określonymi w dokumentacji,
h./ ogólne zasady, normy techniczne lub przepisy bezpieczeństwa obowiązujące na terenie Republiki Słowackiej
i./ przez uszkodzenie towaru spowodowane nieuniknionymi lub nieprzewidywalnymi zdarzeniami
j./uszkodzenie towaru na skutek przypadkowego uszkodzenia i przypadkowego pogorszenia
k./ przez nieprofesjonalną interwencję, uszkodzenie w transporcie, uszkodzenie przez wodę, ogień, elektryczność statyczną lub atmosferyczną lub inne siła wyższa
l./ poprzez ingerencję w towar osoby nieuprawnionej.
11.17. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia przedmiotu (lub jego części) spowodowanego użytkowaniem. Dlatego krótsza żywotność produktu nie może być uznane za wadę i nie podlega reklamacji. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych na skutek naturalnego lub nadmiernego zużycia mechanicznego, użytkowania towaru warunkach, które nie odpowiadają ich temperaturze, zapyleniu, wilgotności, chemicznemu i mechanicznemu wpływowi środowiska, v w którym towary są zwykle używane. Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń spowodowanych klęskami żywiołowymi lub zniszczeniami o charakterze gwałtownym lub warunków pogodowych, także w wyniku manipulacji przez osoby nieuprawnione. Gwarancja nie obowiązuje w przypadku nieprawidłowego wykonania wybranych parametrów produktu do danego przeznaczenia lub nieprawidłowego montażu produktu (napędu) w urządzeniu. Podczas montażu produktu (silnik elektryczny) do urządzenia (okrągłego i podobnego), należy dobrać odpowiedni rodzaj produktu (silnik elektryczny) zgodnie z kartą techniczną lub zgodnie z dokumentacją danego urządzenia. Jeżeli dysk umieszczony jest w urządzeniu domowej roboty, kupujący jest odpowiedzialny za wybór produktu i ponosi ryzyko związane ze specyfikacją lub wyborem odpowiedniego produktu. Przy wyborze odpowiedniego typu silnika elektrycznego należy wziąć pod uwagę: moc silnika, moment obrotowy silnika, prędkość obrotową silnika, sposób montażu, źródło zasilania (częstotliwość, napięcie, stabilność sieci), temperaturę, wilgotność lub inne wpływy zewnętrzne. Podłączając silnik elektryczny do sieci, należy zastosować rozrusznik silnika, aby zapobiec zanikowi fazy. W przypadku niezastosowania się do powyższych czynników, produkt może ulec uszkodzeniu i w takim wypadku VYBO Electric nie ma obowiązku wymiany towaru ani reklamacji. Do reklamowanego towaru należy dołączyć pisemny protokół reklamacyjny zawierający opis wady; sposób podłączenia urządzenia oraz wskazać osobę uprawnioną posiadającą odpowiednie kwalifikacje, która podłączyła urządzenie do sieci elektrycznej; propozycja rozpatrzenia reklamacji; kopia dokumentu zakupu (faktura); ewentualnie protokół szkody, jeżeli towar uległ uszkodzeniu w transporcie.
11.18. . Jeżeli towar po odbiorze przez kupującego jest niezgodny z umową kupna (tzw. sprzeczność z umową kupna), kupujący ma prawo żądać od sprzedającego doprowadzenia rzeczy do stanu odpowiadającego zakupowi umowy bezpłatnie i bez zbędnej zwłoki, zgodnie z wymaganiami kupującego, poprzez wymianę towaru lub jego naprawę. Jeżeli takie postępowanie nie jest możliwe, kupujący może żądać rozsądnej obniżki ceny towaru lub odstąpić od umowy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy kupujący wiedział o naruszeniu umowy kupna przed przejęciem towaru lub sam spowodował naruszenie umowy kupna. Za rozbieżność z umową sprzedaży, która ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od daty odbioru towaru, uważa się niezgodność istniejącą już w chwili odbioru, jeżeli nie jest to sprzeczne z charakterem towaru lub nie można udowodnić, że było inaczej. W przypadku niezgodności towaru z umową, Konsumentowi przysługuje tzw sprostowanie, a mianowicie:
a./ poprzez nieodpłatne doprowadzenie towaru konsumpcyjnego do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę
b./ poprzez odpowiednie obniżenie ceny zakupu
c./zastępcza dostawa towaru
d./ poprzez odstąpienie od umowy
11.19. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację i zakończyć procedurę reklamacyjną w jeden z następujących sposobów:
a./ poprzez wydanie naprawionego towaru,
b./ poprzez wymianę towaru,
c./ poprzez zwrot ceny zakupu towaru,
d./ płacąc rozsądną obniżkę ceny towaru,
e./ poprzez pisemne zaproszenie do przejęcia świadczenia określonego przez sprzedawcę,
f./uzasadnione odrzucenie reklamacji towaru.
11.20. Sprzedający ma obowiązek wystawić kupującemu pisemne pismo o sposobie ustalenia sposobu rozpatrzenia reklamacji oraz o rozpatrzeniu reklamacji najpóźniej w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji za pośrednictwem poczty lub kuriera lub dostawcę usług kurierskich albo za pośrednictwem poczty elektronicznej.
11.21. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące (chyba, że ​​dla konkretnych przypadków określono inny okres gwarancji) i rozpoczyna się od przyjęcie towaru przez kupującego.
11.22. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym kupujący nie mógł używać towaru ze względu na naprawę gwarancyjną towaru.
11.23. W przypadku wymiany towaru na nowy kupujący otrzyma dokument, na którym zostanie wskazany wymieniony towar, a wszelkie inne roszczenia rozpatrywane będą na podstawie oryginału dowodu dostawy i niniejszego dokumentu reklamacyjnego. W przypadku wymiany towaru na nowy bieg terminu gwarancyjnego rozpoczyna się na nowo od dnia otrzymania nowego towaru, jednak wyłącznie w odniesieniu do towaru nowego.
11.24. Po pierwsze, konsument może żądać od sprzedawcy bezpłatnej naprawy lub bezpłatnej wymiany materiałów eksploatacyjnych
dobra. Kupujący ma prawo do wymiany towaru tylko wtedy, gdy nie jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady. Od tego, czy wada jest proporcjonalna, autoryzowany serwis podejmuje decyzję w formie pisemnej oceny tej wady. Na podstawie tej decyzji tak się stanie postępować dalej zgodnie z prawem.
11.25. Wszelkie naprawy gwarancyjne są bezpłatne, jeżeli do chwili ich stosowania nie wygasło prawo do skorzystania z gwarancji zgodnie z pkt. 11.16 niniejszych ogólnych warunków.
11.26. Jeżeli chodzi o wadę podlegającą usunięciu, reklamacja zostanie rozpatrzona w zależności od decyzji kupującego zgodnie z pkt. 11.13. niniejszych reklamacji i warunków handlowych w następujący sposób:
a./ sprzedawca zapewni usunięcie błędu, lub
b./sprzedawca wymieni wadliwy towar.
11.27. W przypadku wady, której nie można usunąć, lub jednej wady usuwalnej, która powtarza się kilka razy, albo większej liczby różnych wad usuwalnych, które uniemożliwiają prawidłowe użytkowanie towaru jako pozbawionego wad, sprzedawca ustali w zależności od decyzja kupującego zgodnie z pkt. 11.13. niniejszych warunków reklamacji i warunków handlowych, reklamację można złożyć w następujący sposób:
a./ poprzez wymianę towaru na inny, funkcjonalny, o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, lub
b./ w przypadku braku możliwości wymiany towaru na inny, sprzedawca rozpatrzy reklamację wystawiając notę ​​kredytową na wadliwy towar.
11.28. Rozpatrzenie reklamacji dotyczy wyłącznie błędów wskazanych w formularzu reklamacyjnym.
11.29. Dla celów reklamacji za wielokrotne powtarzające się błędy usuwalne uważa się wystąpienie pojedynczego błędu usuwalnego więcej niż dwukrotnie.
11.30. Dla celów reklamacji za większą liczbę różnych wad usuwalnych uważa się wystąpienie jednocześnie więcej niż trzech różnych wad usuwalnych.
11.31. Kupujący ma prawo zgłosić wadę towaru po skorzystaniu z przysługującego mu prawa i zwróceniu się do sprzedawcy o usunięcie wady towaru zgodnie z pkt. 8.8. niniejszych warunków reklamacyjnych i handlowych, wyczerpane i bez względu na wynik zgłaszający nie jest już uprawniony do wielokrotnego dochodzenia roszczenia z tytułu tego samego unikalnego błędu (nie błędu tego samego rodzaju).

12. Postępowanie reklamacyjne (szczegóły)

12.1 Na sprzedany towar udziela się ustawowego okresu rękojmi wynoszącego 24 miesiące, chyba że określono inaczej. Załączony dokument sprzedaży pełni jednocześnie funkcję dowodu dostawy i gwarancji. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu przekazania towaru kupującemu. Po upływie okresu gwarancyjnego prawo do reklamacji wygasa. Prawa i obowiązki kupującego reguluje Kodeks Cywilny. Gwarancję można zgłosić pod adresem internetowym sklepu, natomiast koszty związane z dostawą pokrywa kupujący. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych na skutek naturalnego lub nadmiernego zużycia mechanicznego, użytkowania towaru warunkach, które nie odpowiadają ich temperaturze, zapyleniu, wilgotności, chemicznemu i mechanicznemu wpływowi środowiska, v w którym towary są zwykle używane. Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń spowodowanych klęskami żywiołowymi lub zniszczeniami o charakterze gwałtownym lub warunków pogodowych, także w wyniku manipulacji przez osoby nieuprawnione. Gwarancja nie obowiązuje w przypadku nieprawidłowego wykonania wybranych parametrów produktu do danego przeznaczenia lub nieprawidłowego montażu produktu (napędu) w urządzeniu. Podczas montażu produktu (silnik elektryczny) do urządzenia (okrągłego i podobnego), należy dobrać odpowiedni rodzaj produktu (silnik elektryczny) zgodnie z danymi technicznymi arkusza lub zgodnie z dokumentacją danego urządzenia. Jeśli dysk jest umieszczony w domowym urządzeniu, jest on odpowiedzialny za kupujący ponosi wybór produktu i ryzyko związane ze specyfikacją lub wyborem odpowiedniego produktu. Przy wyborze tego właściwego rodzaj silnika elektrycznego należy wziąć pod uwagę: moc silnika, moment obrotowy silnika, prędkość obrotową silnika, sposób montażu, źródło zasilanie (częstotliwość, napięcie, stabilność sieci), temperatura, wilgotność lub inne czynniki zewnętrzne. Podłączając silnik elektryczny do sieci, należy zastosować rozrusznik silnika, aby zapobiec zanikowi fazy. W przypadku niezastosowania się do powyższych czynników, produkt może ulec uszkodzeniu i w takim przypadku VYBO Electric nie ma obowiązku wymiany towaru ani reklamacji. Do reklamowanego towaru należy dołączyć pisemny protokół reklamacyjny zawierający opis wady; sposób podłączenia urządzenia oraz wskazać osobę uprawnioną posiadającą odpowiednie kwalifikacje, która podłączyła urządzenie do sieci elektrycznej; propozycja rozpatrzenia reklamacji; kopia dokumentu zakupu (faktura); ewentualnie protokół szkody, jeżeli towar uległ uszkodzeniu w transporcie. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od jej pisemnego doręczenia.

13. Anulowanie zamówienia, odstąpienie od umowy

13.1. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy kupna z powodu wyprzedania zapasów, niedostępności towaru lub jeżeli producent, importer lub dostawca towaru uzgodnionego w umowie kupna przerwał produkcję lub dokonał tak poważnych zmian, które spowodowały nie jest w stanie spełnić obowiązków sprzedającego wynikających z umowy kupna lub z powodu siły wyższej, lub jeżeli nawet po dołożeniu wszelkich starań, jakich można od niego rzetelnie wymagać, nie jest on w stanie dostarczyć towaru klientowi w terminie określonych w niniejszym regulaminie lub po cenie podanej w sklepie internetowym. Sprzedawca jest w tym zakresie zobowiązany niezwłocznie poinformować kupującego o fakcie i zwrócić w terminie 14 już wpłaconą kaucję za towar uzgodnioną w umowie kupna dni od dnia powiadomienia o odstąpieniu od umowy przelewem na konto wskazane przez kupującego. Sprzedający ma prawo odstąpić od ceny zakupu umowy, nawet jeśli kupujący nie odebrał towaru w terminie pięciu dni roboczych od dnia, w którym kupujący był zobowiązany do odbioru towaru.
13.2. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny na warunkach określonych w ustawie nr. 102/2014 Zb. w sprawie ochrony konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedającego oraz o zmianie niektórych przepisów prawa (zwanej dalej „Ustawą o ochrony konsumentów podczas sprzedaży towaru”) w terminie 14 dni od dnia odbioru towaru. Kupujący ma prawo w tym terminie rozpakuj i przymierz w podobny sposób jak zwykle kupujesz w klasycznym sklepie stacjonarnym. Nie oznacza to jednak próbowania zacznij korzystać z towaru, a następnie zwróć go sprzedawcy. Towar uważa się za odebrany przez kupującego w chwili, gdy kupujący lub wyznaczona przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, przejmie wszystkie części zamówionego towaru, lub jeżeli a./towar zamówiony przez kupującego w jednym zamówieniu dostarczany jest osobno w momencie odbioru towaru, który został dostarczony jako ostatni lub jeśli
b./ dostarcza towar składający się z kilku części lub sztuk, z chwilą przejęcia ostatniej części lub ostatniej sztuki, albo jeśli
c./dostawa towaru następuje wielokrotnie w określonym terminie, z chwilą przyjęcia pierwszego dostarczonego towaru.
13.3. Wysyłając zamówienie do Sprzedającego, Kupujący potwierdza, że ​​Sprzedający terminowo i należycie wywiązał się ze swoich obowiązków informacyjnych zgodnie z ust. § 3 ust. 1 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży towarów.
13.4. Kupujący może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy ze Sprzedawcą w formie pisemnej lub w formie wpisu na innej stronie
trwałym nośniku lub za pomocą formularza odstąpienia od umowy przesłanego na adres pocztowy Sprzedawcy oraz dot VYBO Electric a.s., Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. Formularz odstąpienia od umowy można pobrać tutaj (kliknij tutaj wyświetli się formularz odstąpienia od umowy).
13.5. Odstąpienie od umowy kupna poprzez formularz odstąpienia od umowy, o którym mowa w punkcie poprzednim ogólnych warunków musi zawierać wymagane w nich dane, w szczególności dokładną specyfikację towaru, datę zamówienia, imię i nazwisko konsumenta/konsumentów, adres konsumenta/konsumentów, podpis konsumenta/konsumentów, sposób, w jaki sprzedawca powinien zwrócić już otrzymaną wpłatę, w szczególności numer rachunku i/lub adres pocztowy, datę. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy umowy kupna ma obowiązek dostarczyć Sprzedającemu towar wraz z akcesoriami, w tym dokumentacją, instrukcją, kartą gwarancyjną, dowód wpłaty itp. i jeśli to możliwe w oryginalnym opakowaniu, wysyłając go na adres VYBO Electric a.s, Radlinského 18, 052 01 Spiska Nowa Wieś. Jeżeli kupujący odstępując od umowy odeśle towar sprzedającemu wraz z akcesoriami m.in dokumentacja, instrukcja, karta gwarancyjna, dowód wpłaty itp. (zwany dalej „towarem”) na adres podany w zdaniu poprzednim za pośrednictwem firmy kurierskiej. Sprzedawca nie przyjmuje towaru przesłanego przez kupującego za pobraniem. Zalecamy ubezpieczenie towaru.
13.6. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy, wszelkie dodatkowe umowy związane z umową, od której kupujący odstąpił zrezygnowany.
13.7. Kupujący może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa towaru, jeszcze przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
umowy. Termin odstąpienia od umowy zostaje zachowany, jeżeli kupujący wyśle ​​informację o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy przed upływem okresu karencji.
13.8. Po odstąpieniu od umowy sprzedawca zwróci kupującemu wszystkie płatności, których kupujący w sposób oczywisty dokonał w związku z tym
poprzez zawarcie umowy, w szczególności cenę zakupu, w tym koszt dostarczenia towaru. Sprzedawca nie ma jednak obowiązku zapłaty kupującemu dodatkowe koszty, jeśli kupujący wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy powszechny sposób dostawy oferowany przez sprzedającego. Koszty dodatkowe oznaczają różnicę pomiędzy kosztem wybranej przez kupującego dostawy, a kosztem najtańszej przesyłki regularnej sposób dostawy oferowany przez sprzedawcę. Płatności zostaną zwrócone kupującemu w ciągu 14 dni od dnia dostarczenia towaru sprzedającemu doręczenie oświadczenia kupującego o odstąpieniu od umowy kupna. Płatność zostanie dokonana w taki sam sposób, jak kupujący
użytej do zapłaty na rzecz Sprzedawcy, jeżeli Kupujący w formularzu odstąpienia od umowy nie wskazał innego sposobu płatności, bez pobieranie jakichkolwiek dodatkowych opłat.
13.9. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu wszystkich płatności zgodnie z niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi, zanim towar od kupującego zostanie mu dostarczony lub dopóki kupujący nie udowodni, że towar został odesłany sprzedającemu. Zapłata za zakupiony towar zostanie zatem uiszczona przez sprzedającego kupującemu dopiero po dostarczeniu zwróconego towaru na adres podany w niniejszych ogólnych warunkach handlowych.
13.10. W przypadku odstąpienia kupującego od umowy zgodnie z pkt. 15.2. niniejszych ogólnych warunków handlowych i dostarcza sprzedającemu towar używany, uszkodzony lub niekompletny albo wartość towaru ulega zmniejszeniu na skutek takiego obchodzenia się z towarem wykraczającego poza czynności konieczne do ustalenia właściwości i funkcjonalności towaru, sprzedającemu przysługuje na rzecz kupującego naprawienie szkody w wysokości wartości naprawy towaru i przywrócenia towaru do stanu pierwotnego lub sprzedawca ma prawo żądać od Konsumenta zwrotu pomniejszenia wartości towaru.
13.11. Kupujący ma obowiązek odesłać lub przekazać towar sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy wraz z akcesoriami, w tym dokumentacją, instrukcją, kartą gwarancyjną, dowodem wpłaty itp. w oryginalnym opakowaniu.
13.12. W przypadku odstąpienia od umowy kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru sprzedającemu lub osobie upoważnionej sprzedającego do przejęcia towaru. Bezpośrednich kosztów związanych ze zwrotem towaru nie można z góry odpowiednio obliczyć. Według dostępnych informacji przewidywany szacunek tych kosztów uzależniony jest od gabarytów, wagi towaru, odległości, z której towar jest zwracany oraz cen, po jakich wybrany przewoźnik świadczy usługi kupującemu w wysokości 2 EUR do 250 euro.
13.13. W przypadku odstąpienia od umowy kupujący ponosi także bezpośrednie koszty zwrotu towaru, który ze względu na swój charakter nie może zostać zwrócony przesyłką kurierską. Bezpośrednich kosztów związanych ze zwrotem towaru nie można z góry odpowiednio obliczyć. Według dostępnych informacji przewidywany szacunek tych kosztów uzależniony jest od gabarytów, wagi towaru, odległości, z której towar jest zwracany oraz cen, po jakich wybrany przewoźnik świadczy swoje usługi kupującemu w wysokości 4 EUR do 250 euro.
13.14. W przypadku nie dopełnienia przez Kupującego któregokolwiek z obowiązków wymienionych w pkt. 13.4. i 13.5. niniejszych ogólnych warunków, odstąpienie od umowy kupna jest nieważne i skuteczne, a sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu wszystkich możliwych do udowodnienia płatności zgodnie z punktem 13.8. niniejszych ogólnych warunków kupującemu i jednocześnie przysługuje mu zwrot kosztów związanych z odesłaniem towaru do kupującego.
13.15. Kupujący nie może odstąpić od umowy, której jest przedmiotem sprzedaż towarów wykonanych według specjalnych wymagań konsumenta, towarów na wymiar lub towarów określonych specjalnie dla jednego konsumenta,
13.16. Przy wystawianiu noty kredytowej może być wymagane od kupującego ważny dowód tożsamości do wglądu w celu ochrony prawa własności kupującego. Okazując do wglądu dowód osobisty, kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych danych w rozumieniu ustawy. NIE. 122/2013 Zb. o ochronie danych osobowych, zmienionej późniejszymi przepisami.

14. Prywatność

14.1. Wysłanie zamówienia za pośrednictwem e-sklepu VYBO Electric następuje po potwierdzeniu przez Klienta zgody z niniejszymi OW oraz z
poprzez przetwarzanie danych osobowych Klienta w rozumieniu definicji podanej w Ustawie. NIE. 122/2013 Zb. o ochronie danych osobowych, zmienionej późniejszymi przepisami
14.2. Strony umowy ustaliły, że kupujący, jeżeli jest osobą fizyczną, poinformuje sprzedającego o swoim imieniu i nazwisku, adresie stałego zamieszkania wraz z kodem pocztowym, numerze ubezpieczenia społecznego, numerze telefonu, adresie e-mail, numerze konta oraz kwocie dochód. Jeżeli sprzedawca przetwarza także inne dane osobowe kupujących, przetwarza je w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązków wynikających z umowy kupna. Kupujący przekazuje sprzedającemu dane osobowe dobrowolnie w celu wypełnienia swoich obowiązków wynikających z umowy kupna i dalszej komunikacji z nim. Bez ich zapewnienia sprzedawca nie może należycie wykonać umowy z kupującym i tym samym nie będzie możliwe jej zawarcie z kupującym. Celem przetwarzania tych danych osobowych jest wystawienie dokumentu podatkowego, stosunki przedumowne, identyfikacja kupującego, potwierdzenie zamówienia telefonicznie lub e-mailem, dostawa towaru, zarządzanie programami lojalnościowymi dla klientów, realizacja działań marketingowych, informacji o promocjach, nowościach i rabatach.
14.3. VYBO Electric przetwarza dane osobowe osoby fizycznej – zamawiającego (kupującego) lub w tym celu osobę upoważnioną zawarcie umowy kupna i wypełnienie swoich obowiązków wynikających z umowy kupna; Korzysta z nich głównie przy wystawieniu faktury, realizacji zamówienia i dostarczeniu zamówionego towaru. VYBO Electric odpowiada za to, że podane dane osobowe osoby fizycznej nie zostaną wykorzystane w innym celu, w szczególności nie zostaną udostępnione osobom trzecim (z wyjątkiem osób realizujących dostawę wysyłka).
14.4. VYBO Electric przetwarza dane osobowe osoby fizycznej w zakresie: imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, adres e-mail, adres rozliczeniowy, adres dostawy, numer telefonu kontaktowego.
14.5. W przypadku, gdy Klient rejestruje się lub zamawia towar, oznacza to, że wyraża zgodę na przesłanie aktualnej oferty i innych informacji handlowych VYBO Electric, VYBO Electric prześle je na adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji lub składania zamówienia podane towary.
14.6. Zapewniamy, że Twoje dane osobowe będą przetwarzane w niezbędnym zakresie, bezpiecznie i profesjonalnie oraz że nie będzie ich żadnych
do ich ucieczki lub innego nadużycia. W żadnym wypadku nie będziemy udostępniać ich osobom trzecim, z wyjątkiem tych, które uczestniczą w dostawie zamówiony towar (firmy kurierskie itp.). Pragniemy jednak zaznaczyć, że Twój adres e-mail (żadnych innych informacji dot Twojej osoby), co zasadniczo nie wystarcza do zidentyfikowania Twojej osoby. Zapewniamy, że wszystkie osoby, które mają kontakt z Twoje dane osobowe są informowane o prawidłowym postępowaniu z danymi osobowymi.
14.7. Sprzedawca niniejszym informuje Kupującego, że zgodnie z ust. § 10 ust. 3 litery b) Ustawa nr. 122/2013 Zb. o ochronie osobistej dane z późniejszymi zmianami, sprzedający jako podmiot w procesie zawierania umowy kupna będzie przetwarzał dane osobowe kupującego bez jego zgody jako osoby zainteresowanej, ponieważ przetwarzanie danych osobowych kupującego będzie odbywać się przez sprzedającego w stosunkach przedumownych z kupującym, a przetwarzanie danych osobowych kupującego jest niezbędne do wykonania umowy kupna, w której kupujący jest jedną ze stron umowy. Kupujący poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed wysłaniem zamówienia może wyrazić zgodę zgodnie z ust. § 11 ust. 1 ustawy o ochrony danych osobowych, w związku z czym sprzedawca przetwarza i przechowuje jego dane osobowe, w szczególności te, o których mowa powyżej lub które są niezbędne do działalności sprzedawcy związanej z przesyłaniem informacji o nowościach, rabatach i promocjach na oferowane towary i przetwarzają je we wszystkich jego systemach informatycznych związanych z przesyłaniem informacji o nowościach, rabatach i promocjach na oferowane towary. Kupujący udziela sprzedającemu tej zgody na czas określony, do czasu realizacji celu przetwarzania danych osobowych kupującego. Po spełnieniu celu przetwarzania sprzedawca niezwłocznie usunie dane osobowe kupującego. Kupujący może w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w formie pisemnej. Zgoda wygasa w terminie 1 miesiąca od dnia doręczenia sprzedającemu wycofania zgody przez kupującego. Kupujący poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed wysłaniem zamówienia może wyrazić zgodę zgodnie z ust. § 11 ust. 1 ustawy o w celu ochrony danych osobowych, w związku z czym sprzedawca przetwarza i przechowuje jego dane osobowe, w szczególności te, o których mowa powyżej lub które są niezbędne do działalności sprzedawcy związanej z przesyłaniem informacji o nowościach, rabatach i promocjach na oferowane towary oraz przetwarza je w wszystkich swoich systemach informatycznych, dotyczących przesyłania informacji o nowych produktów, rabatów i promocji na oferowane towary. Kupujący udziela sprzedającemu tej zgody na czas określony, aż do jej spełnienia celu przetwarzania danych osobowych kupującego. Po spełnieniu celu przetwarzania, sprzedawca zapewni niezwłoczną likwidację dane osobowe kupującego. Kupujący może w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w formie pisemnej.
Zgoda wygasa w terminie 1 miesiąca od dnia doręczenia sprzedającemu wycofania zgody przez kupującego.
14.8. Kupujący ma prawo i możliwość aktualizacji danych osobowych bezpośrednio w trybie online na stronie sklepu internetowego, v Sekcja Klienta, zaraz po zalogowaniu.
14.9. Sprzedawca oświadcza, że ​​zgodnie z ust § 6 ust. 2 litery c) Zn. LLC będzie zbierać dane osobowe wyłącznie w celach określonych w
punkt 14.1., 14.2. i 14.3. te warunki. 14.10. Sprzedawca oświadcza, że ​​zgodnie z ust § 6 ust. 2 litery e) Zn. OOÚ zapewni, że dane osobowe będą przetwarzane i wykorzystywane wyłącznie w sposób zgodny z celem, dla którego zostały zebrane.
14.11 Sprzedawca oświadcza, że ​​zgodnie z § 6 ust. 2 litery i) Zn. OOO będzie przetwarzać dane osobowe zgodnie z dobrymi obyczajami i będzie działać w sposób, który nie jest sprzeczny z Zn. LLC lub inne powszechnie obowiązujące regulacje prawne i ich nie będzie chodzić w kółko.
14.12 Kupujący ma prawo żądać od sprzedającego na podstawie pisemnego wniosku
a./ potwierdzenie, czy przetwarzane są dane osobowe go dotyczące,
b./w ogólnie zrozumiałej formie informację o przetwarzaniu danych osobowych w systemie informatycznym w zakresie:
c./ dane identyfikacyjne sprzedającego i przedstawiciela sprzedającego, jeżeli został powołany,
d./ dane identyfikacyjne pośrednika; nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca nie postępuje zgodnie z § 8 Zn. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
14.13. Jeżeli kupujący podejrzewa, że ​​jego dane osobowe są przetwarzane bez upoważnienia, może złożyć skargę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych Wniosek Republiki Słowackiej o wszczęcie postępowania w sprawie ochrony danych osobowych.
14.14 Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych: Wyrażam zgodę zgodnie z § 11 ustawy nr. 122/2013 Zb. o ochrony danych osobowych zmienionej późniejszymi przepisami prawa z przetwarzaniem moich danych osobowych w zakresie adresu e-mail przez firmę VYBO Electric a. s., z siedzibą pod adresem Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, ID: 45537143 w celach marketingowych. Jednocześnie wyrażam zgodę na udostępnianie moich danych osobowych podmiotom trzecim. Oświadczam, że zastosowałem się do § 15 ust. 1 poinformowany o warunkach przetwarzania danych osobowych przez operatora

15. Postanowienia końcowe OWU

15.1. Niniejsze Ogólne Warunki wchodzą w życie z dniem 1 lutego 2019 roku.
15.2. Wszelkie zmiany niniejszych OWH wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na podanej powyżej stronie internetowej. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego ogólnego regulaminu. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianach w niniejszym ogólnym regulaminie jest realizowany poprzez zamieszczenie go na stronie internetowej sklepu elektronicznego sprzedawcy. Jednakże ważnie zawarta umowa podlega ogólnym warunkom handlowym obowiązującym w chwili jej zawarcia.
15.3. W razie wątpliwości strony umowy ustaliły, że za okres użytkowania uważa się okres od dostarczenia towaru kupującemu (w tym dzień dostawy) zgodnie z niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi do dnia zwrotu towaru sprzedającemu.
15.4. Strony umowy ustaliły, że komunikacja między nimi będzie odbywać się głównie w formie wiadomości e-mail, lub pocztą.
15.5. W stosunkach nieuregulowanych niniejszymi ogólnymi warunkami stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego Kodeksu, ustawa nr. 22.2004 Zb. o handlu elektronicznym oraz o zmianie ustawy nr. 128/2002 Zb. o kontroli państwa rynku wewnętrznego w sprawach ochrony konsumentów oraz o zmianie niektórych ustaw zmienionych ustawą nr. 284/2002 Zb. w sformułowaniu późniejsze przepisy, ustawa nr. 250/2007 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 2007/2013. 372/1990 Zb. o przestępstwach z późniejszymi zmianami i ustawą nr. 102/2015 Zb. w sprawie ochrony konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianie niektórych przepisów prawa.
15.6. Niniejsze ogólne warunki handlowe stają się skuteczne wobec kupującego z chwilą przesłania przez kupującego zamówienia elektronicznego.
15.7. Wysyłając zamówienie, kupujący potwierdza, że ​​zapoznał się z niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi i zgadza się z nimi w całości

16. VYBO Electric zastrzega sobie prawo do błędów w druku.

Shopping Cart